Дніпропетровський
окружний адміністративний суд
вул. Академіка Янгеля, 4, м.
Дніпро, 49089
Позивач: ________________________________
просп. ________________ м. Дніпро, 49054,
тел. ____________________________
Відповідач: Головне
управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області
вул. Набережна Перемоги, 26,
м. Дніпро, 49094
тел. (056)375-45-34
АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ
про визнання бездіяльності Пенсійного фонду України в Дніпропетровській
області протиправною та зобов’язання здійснити перерахунок пенсії
Я являюсь пенсіонером органів внутрішніх справ України з ________
2014 року (пенсійне посвідчення № __________ від ______.2014 р. серія ____ № _______), пенсія мені призначена
відповідно до вимог Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених
з військової служби, та деяких інших осіб» № 2262-XII (далі – Закон № 2262-XII).
Верховною
Радою України прийнято Закон України від 02 липня 2015 року «Про Національну
поліцію» № 580-VIII який вступив в законну силу 7 листопада 2015 року, норми
якого передбачають створення Національної поліції України, ліквідацію органів
міліції та втрату чинності Закону України «Про міліцію».
Нормами Закону не були поширені гарантії соціального захисту на
колишніх працівників міліції, які були звільнені зі служби за станом здоров'я,
за віком, у зв'язку із скороченням штату, та членів їхніх сімей тощо.
З метою відновлення гарантій соціального захисту колишніх працівників
органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей 23 грудня 2015 року
Верховною радою України було прийнято Закон України «Про
внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального
захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх
сімей» № 900-VIII (далі –
Закон № 900-VIII), яким внесені зміни до Закону № 2262-XII. А саме: доповнено та змінено ст. 43,
якою передбачено, що у разі якщо на момент
призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів
грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові
щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення)
та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з
урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає
невідкладному перерахунку. Крім того, ст. 63 Закону № 2262-XII доповнено частиною третьою, в якій вказано, що
перерахунок пенсій особам начальницького і
рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на
пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється
з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів
грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах,
встановлених законодавством для поліцейських.
Закон № 900-VIII
набрав чинності з 29.12.2015 р., тобто з цієї дати пенсіонери МВС (міліції)
набули право на перерахунок пенсії з урахуванням грошового забезпечення у
розмірах, встановлених для поліцейських.
Постановою Кабінету Міністрів України від
11.12.2015 р. № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної
поліції» (далі – Постанова № 988)
встановлено розміри грошового забезпечення поліцейських, які є значно більшими
від грошового забезпечення колишніх працівників міліції, а нинішніх
пенсіонерів. Тобто відбулася фактична зміна розмірів грошового забезпечення в
порівнянні з тими, що застосовувалися при обчисленні пенсій нинішнім
пенсіонерам.
Стаття 63 Закону № 2262- XII (в редакції, яка діяла на час перерахунку пенсії) мала
наступну редакцію: «Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу
органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне
забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону,
здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових
видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у
розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.
Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі
зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних
категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом,
або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних
додаткових видів грошового забезпечення (надбавок. доплат, підвищень) та премій
у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на
момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку,
встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною
другою статті 51
цього Закону. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій,
передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби
військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є
нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій».
Частиною 3 ст. 51 Закону
№ 2262-XII передбачено,
що перерахунок пенсій у зв'язку із
зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних
категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок
згідно з цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб
нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат,
підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з
вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають
довідки для перерахунку пенсії, провадиться
з дати виникнення права на нього без обмеження строком.
Порядок
проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону № 2262-XII, визначено
постановою Кабінету Міністрів України від 13
лютого 2008 року № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій,
призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб,
звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», та внесення змін до
постанови Кабінету міністрів України від 17 липня 1992 року № 393» (далі – Порядок
№ 45).
Після звернення в суди пенсіонерів органів внутрішніх справ (міліції) та
набранням законної сили рішень Судів про визнання бездіяльності МВС України
щодо не повідомлення органів пенсійного фонду про підстави перерахунку пенсій з
01.01.2016 р. пенсіонерам міліції, Міністерство внутрішніх справ України,
виконуючи умови Порядку № 45, 03.02.2017 р. за вих. № 1461/05/22-2017 направило
в Пенсійний фонд України повідомлення про підстави перерахунку пенсії
пенсіонерам органів внутрішніх справ України (міліції).
У свою чергу, 28.03.2017 р. за вих. № 9493/02-23 Пенсійний Фонд України повідомив
свої територіальні органи (Головні Управління ПФУ) про підготовку та надання
списків пенсіонерів МВС, які мають право на перерахунок пенсій, до
Ліквідаційних комісій УМВС-ГУМВС.
На підставі отриманих списків Ліквідаційна комісія ГУМВС України в Дніпропетровській
області підготувала та 05.05.2017 р. за вих. №
19/695 відправила до Головного Управління ПФУ
в Дніпропетровській області мою довідку № _________ від _______.2017 р. про
розмір грошового забезпечення станом на 1 січня 2016 року, згідно додатку 2
Порядку № 45.
Відповідно до ст. 10 Закону
№ 2262-XII,
обов'язок нарахування та виплати пенсій покладено на органи Пенсійного фонду.
Моя пенсійна справа знаходиться в Головному
Управлінні Пенсійного фонду України в Дніпропетровській
області (далі – Відповідач).
Статтею 63
Закону № 2262-XII
передбачено, що перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям,
особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв'язку
із введенням в дію цього Закону
провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими
документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку. Якщо пенсіонер згодом
подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то
пенсія перераховується за нормами цього Закону.
Виходячи із
того, що Відповідач, отримавши мою довідку від Ліквідаційної комісії ГУМВС
України в Дніпропетровській області, не перерахував моєї пенсії, я через
особистий кабінет Порталу електронних послуг Пенсійного фонду України звернувся
до ГУ ПФУ в Дніпропетровській області з проханням перерахунку моєї пенсії та надання
копії довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01 січня 2016 року.
_____.2017 р.
на моє ім’я надійшов лист Відповідача за вих. № ______ від ______.2017
р. із додатком копії довідки № _______ від ______.2017 р., у якій зазначено, що
розмір грошового забезпечення для перерахунку моєї пенсії становить:
- посадовий оклад 3000 грн.;
- оклад за звання підполковник
міліції 2200 грн.;
- надбавка за стаж служби 50%
2600 грн.;
- премія 3,02% 235,56 грн.;
Всього: 8035,56 грн.
При цьому у вищевказаному
листі Відповідача фактично йдеться про відмову мені в перерахунку пенсії
оскільки зазначено, що перерахунок
пенсії буде здійснено після виділення додаткових коштів з Державного бюджету
України, а про її виплату взагалі мова не йдеться.
Вважаю таку відмову
протиправною з наступних підстав:
Така позиція
Відповідача не може бути прийнятною з наступних причин:
- відповідно до ст. 8 Закону №
2262-ХІІ виплата пенсій, у тому числі додаткових пенсій, доплат, надбавок та
підвищень до них, компенсаційних виплат, встановлених законодавством,
звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за
цим Законом, та членам їх сімей забезпечується за рахунок коштів Державного
бюджету України. Однак, в даній нормі, як і в цьому Законі в цілому, не йдеться
про залежність виплат пенсій, а тим більше їх призначення та перерахунку, від
наявності коштів в Державному бюджеті України;
- встановлення Постановою
№ 988 грошового забезпечення поліцейських та прийняття Закону № 900-VIII, при наявності дії положень
ст. 63 Закону №
2262-ХІІ та Порядку № 45, що передбачають перерахунок пенсій в зв’язку зі
змінами розмірів грошового забезпечення відповідних категорій осіб, свідчить про
наявність на той час таких коштів в Державному бюджеті України, як для
встановлення грошового забезпечення поліцейських, так і для перерахунку пенсій
відповідних їм категорій осіб (пенсіонерів). Тому не припустимо ставити в
залежність від наявності додаткових коштів в Державному бюджеті України
перерахунок пенсій, який здійснюється не за самостійним рішенням будь-якого
державного органу а випливає із вимог ст. 63 Закону № 2262-ХІІ та рішення
Кабінету Міністрів України про встановлення змінених розмірів грошового забезпечення.
У
правовій державі державні органи не можуть
посилатися на відсутність коштів як на підставу невиконання своїх зобов'язань.
До такого ж висновку дійшли Кіровський районний суд м. Дніпропетровська у
постанові від 20.11.2017 р. (справа № 203/3951/17) і Вищий адміністративний суд
України при винесенні Ухвали від 14.09.2017 р. (справа № 344/81/17). Аналогічна
правова позиція викладена в Рішенні Європейського суду по справі «Кечко проти
України» (заява № 63134/00 від 08.11.2005 р.) та у Рішенні 2011 року Європейського
суду по справі «Сук проти України», де: «Суд
не приймає аргумент Уряду щодо бюджетних асигнувань, оскільки органи влади не
можуть посилатися на відсутність коштів як на причину невиконання своїх
зобов’язань».
У зв’язку з
цим, Відповідач з моменту отримання від Ліквідаційної комісії ГУМВС України в
Дніпропетровській області довідки про розміри грошового забезпечення для
перерахунку моєї пенсії, зобов’язане було відповідно до п. 4 Порядку № 45,
невідкладно провести перерахунок моєї пенсії з 01 січня 2016 року та розпочати
виплату.
У
відповідності до ч. 2 ст. 6
Конституції України органи виконавчої влади здійснюють свої
повноваження у встановлених цією Конституцією
межах і відповідно до законів України, визначається і діє принцип верховенства
права. Норми Конституції
України є нормами прямої дії.
Згідно зі ст. 19
Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на
засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не
передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого
самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією
та законами України.
Статтею 46
Конституції України гарантовано право особи на соціальний захист, що
включає і право на забезпечення громадян у старості. Це право гарантується
загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових
внесків громадян, підприємств, установ та організацій, а також бюджетних та
інших джерел соціального забезпечення.
До адміністративних судів можуть
бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних
повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено
інший порядок судового провадження.
Відповідно до ч.
2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій
чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування
правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача,
якщо він заперечує проти адміністративного позову. При цьому суд повинен
трактувати усі сумніви у правомірності рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів
владних повноважень на користь особи-позивача. Для позивача достатньо вказати
на факт прийняття рішення, вчинення дії чи допущення бездіяльності, якщо
допустимі докази для цього недоступні. У свою чергу відповідач має довести факт
прийняття такого рішення чи вчинення дії і їх правомірність, або ж спростувати
цей факт і довести правомірність своєї бездіяльності. У разі невиконання цього
обов'язку адміністративний суд повинен задовольнити вимогу позивача і визнати
протиправними рішення, дії чи бездіяльність, на які вказував позивач. Єдиною
умовою для цього є повідомлення позивачем мінімально достатньої інформації про
такі рішення чи дії (Постанова Вищого адміністративного суду України від
13.09.2006 р. у справі № К-7375/06).
Відповідно
до п.
2 ч. 1 ст. 263 КАС
України суд розглядає
за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи
(у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності
суб’єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку,
здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат
непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним
страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат,
соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.
Частиною
1 ст. 20 КАС України не передбачена підсудність місцевим
загальним судам як адміністративним судам адміністративних справ щодо спорів
фізичних осіб з суб'єктами владних повноважень з приводу обчислення,
призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат,
соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим
державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших
соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг. Відповідно до ч. 2 ст. 20 КАС України окружним адміністративним судам підсудні
всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.
Враховуючи
вищевикладене, дана справа підсудна окружному адміністративному суду, та
підлягає розгляду за правилами
спрощеного позовного провадження.
На підставі
вищевикладеного, керуючись: ст.ст. 6, 19, 20, 21, 72-79, 241-246, 250, 263, 382 Кодексу адміністративного судочинства
України,
ПРОШУ СУД:
1. Визнати бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській
області щодо не проведення перерахунку мені _____________ пенсії з 01 січня 2016 року відповідно до Закону
України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій
соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та
членів їх сімей» № 900-VIII, ст.
63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової
служби, та деяких інших осіб» № 2262-ХІІ, постанови Кабінету Міністрів України від
11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських
Національної поліції» та довідки № _________ від ______.2017 р. про розмір
грошового забезпечення станом на 01.01.2016 року, яка виготовлена Ліквідаційною
комісією ГУМВС України в Дніпропетровській області, протиправною.
2. Зобов’язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській
області провести мені ____________________
перерахунок та виплату пенсії відповідно до Закону України «Про внесення
змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту
колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей № 900-VIII, ст. 63 Закону України «Про
пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших
осіб» № 2262-ХІІ, постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015
року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» та
довідки № _________ від ______.2017 р. про розмір грошового забезпечення станом
на 01.01.2016 р., яка виготовлена Ліквідаційною комісією ГУМВС України в Дніпропетровській
області, починаючи з 01 січня 2016 року.
3. Встановити судовий контроль за виконанням рішення суду шляхом
зобов’язання Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській
області подати у встановлений судом термін, з моменту набрання рішенням
законної сили, звіт про виконання судового рішення (ст. 382 КАС України).
4. Стягнути із відповідача – Головного управління Пенсійного фонду України
у Дніпропетровській області в мою користь витрати по сплаті судового збору в
розмірі 640,00 грн.
5. Справу
прошу розглянути за правилами
спрощеного позовного провадження (ст. 263 КАС України).
Додатки:
1. Копія паспорта
громадянина України на ім’я _____________
- на 2 арк.
2. Копія
довідки про присвоєння ідентифікаційного номера на ім’я _____________ - на 1 арк.
3. Копія пенсійного
посвідчення на ім’я ____________ № _____
від ______.2014 р. - на 1
арк.
4. Копія витягу з наказу ГУМВС України в Дніпропетровській області від ______.2014
р. № ___ о/с про звільнення ________________________ у запас - на 1 арк.
5. Копія повідомлення МВС України про підстави перерахунку пенсії вих. №
4019/02/22-2017 від 22.03.2017 р. - на 2 арк.
6. Копія Повідомлення ПФУ до ГУ ПФУ віл 28.03.2017 р. за вих. № 9493/02-23
- на 1 арк.
7. Копія довідки ГУМВС України в Дніпропетровській області № ________ від _____.2017
р. на ім’я ____________________ - на
1 арк.
8. Копія відповіді ГУ ПФУ в Дніпропетровській області від _________.2017 р.
вих. № ___________
-
на 2 арк.
9. Копія Постанови Кіровського районного суду м. Дніпропетровська від
20.11.2017 р. по справі № 203/3951/17 - на
4 арк.
10. Копія позовної заяви з додатками для відповідача - на ____ арк.
11. Квитанція про
сплату судового збору - на 1
арк.
Позивач: _______________ ___________
«____» грудня 2017 року.
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Комментарии 3
Урядова «гаряча лінія» – механізм для взаємодії Уряду з громадянами, що дозволяє оперативно вирішувати проблемні питання, які порушуються у зверненнях громадян, а також удосконалювати роботу органів виконавчої влади з урахуванням громадської думки.
Звернення приймаються фахівцями Урядового контактного центру за допомогою засобів телефонного та електронного зв’язку і надсилаються органам виконавчої влади відповідно до компетенції, Секретаріату Кабінету Міністрів для вирішення порушених у них питань по суті, надання відповідних роз’яснень.
Урядова «гаряча лінія» за номером 1545 працює цілодобово