Молитва Входу Господню в Иерусалим
Господи Иисусе Христе Боже наш, в вышних со Отцем на Престоле седяй, выну на крылу от Херувим носимый и певаемый от Серафим, во днех же плоти Своея на жребяти осли сести изволивый нашего ради спасения, и от детей воспевание приявый и во Святый град Иерусалим прежде шести дней бытия Пасхи на вольную страсть пришедый, да спасеши мир Крестом, погребением и Воскресением Твоим! И
якоже тогда людие, седящие во тьме и сени смертней, приемши ветви древес и ваиа от финик, сретоша Тя, Сына Давидова Тя исповедуя, такожде и нас ныне в предпразднственный день сей в подражание онех ваиа и ветви в руках носящих соблюди и сохрани. И якоже онии народи и дети “осанна” Тебе
Тропарь Входу Господню в Иерусалим
глас 1
Общее воскресение / прежде Твоея страсти уверяя / из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже. / Темже и мы, яко отроцы победы знамения носяще, / Тебе Победителю смерти вопием: / осанна в вышних, / благословен Грядый во имя Господне.
Ин тропарь Входу Господню в Иерусалим
глас 4
Спогребшеся Тебе крещением, Христе Боже наш,/ безсмертныя жизни сподобихомся воскресением Твоим,/ и воспевающе зовем:/ осанна в вышних,\ благословен Грядый во Имя Господне.
Кондак Входу Господню в Иерусалим
глас 4
На престоле на небеси,/ на жребяти на земли носимый, Христе Боже,/ Ангелов хваление и детей воспевание/ приял еси зовущих Ти:\ благословен еси, грядый Адама
Акафист Входу Господню в Иерусалим
Кондак 1
Избранный Царю Горняго Сиона, Кроткий, спасаяй и Праведный
Избавителю наш, Тебе, в вышних на Херувимех носимаго и певаемаго от
Серафим, зрим ныне на жребя возшедшаго и в Иерусалим к вольней страсти грядущаго. Сего ради покланяемся неизреченному снисхождению Твоему, и с ваиами и ветвьми умиленно сретаем Тя, да и с дети еврейскими воззовем Тебе:
Благословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних!
Икос 1
Архангелов и Ангелов лики со страхом и с трепетом взираху с
небесных высот на Твое, Христе Спасе, во Иерусалим к вольной страсти
вхождение и со Апостолы незримо сопровождаху Тя Царя Своего и с дети
еврейскими «осанна в вышних» Тебе п
Канон Входу Господню в Иерусалим
глас 4
Песнь 1
Ирмос:
Явишася источницы бездны, влаги непричастны, и открышася моря
волнующася основания бурею: манием бо запретил еси ему, изрядныя же люди спасл еси, поющия победную песнь Тебе, Господи.
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Из уст младенец незлобивых, и ссущих, хвалу Твоих раб совершил еси,
разрушити супостата, и отмстити страстию Креста, падение древняго Адама, древом же воскресити сего, поюща победную песнь Тебе, Господи (Дважды).
Слава:
Хваление Церковь преподобных, живущему в Сионе, Тебе, Христе, приносит:
Израиль же о Тебе, Творце своем, радуется: и горы языцы противообразнии каменосердечнии, от лица Твоего возвеселишася, п
Описание праздника
«Вербное Воскресенье» – так обычно называют в народе праздник Входа Господня в Иерусалим. Православные христиане спешат в церковь с пучками пушистых верб. Нас охватывает радостное предчувствие: через неделю – Пасха! Но при чем здесь вербы, о которых ничего не знали евангельские герои? Каков вообще исторический смысл праздника?
Обратимся к евангельской истории
Ранняя весна 30 г. н. э. В Иерусалим уже прибыл военный губернатор
(прокуратор, точнее – префект) Иудеи Понтий Пилат, чтобы наблюдать за
мятежными подданными. Скоро еврейская Пасха, и за шесть дней до нее
Христос направляется к городским воротам, словно желая воссесть на
принадлежащий Ему царский престол, вперв