|
“Сизлардан бирортангиз бирор мусибат туфайли ўлимни орзу қилмасин. Агар (бир кишига) бу муқаррар бўлса, у: «Аллоҳим, токи ҳаёт мен учун яхшироқ бўлгунга қадар мени тирик тут, агар ўлим мен учун яхши бўлса, ўлдиргин! /Аллоҳумма, аҳййи-ни ма канати-л-ҳайяту ҳайран ли, ва таваффа-ни иза канати-л-вафату ҳайран ли/”.
|
Бухорий (5671) ва Муслим (2680) ривоят қилган.
|
Уламолар, инсон бошига келган синовлари сабаб ўлимни сўраши ҳаром эканига иттифоқ қилганлар. Агар киши бошига Аллоҳ Таолони синовлари келса масалан; соғлигига боғлиқ қаттиқ касаллик, ёки молу мулкига боғлиқ синовлар, ёки оиласига боғлиқ синовлар ваҳоказолар... Булар сабаб инсон сабрсизлик билан Аллоҳдан ўлим сўраши жоиз эмас. Бундай ҳолатларда ўлимни исташ инсонни бир нечта ҳалокатлик оқибатларга олиб келади:
|
Аллоҳни роҳматидан ноумид бўлиш.
|
Савоб амаллрни тўҳтатиш.
|
Аллоҳдан ёмон гунмонда бўлиш.
|
Қабр ҳаёти бундан қаттиқ бўлишига олиб келиш.
|
Қиёмат Кунида ҳалоиқ олдида шарманда бўлиш.
|
Ва Аллоҳнинг жазосига сабаб бўлиш.
|
Мусулмон киши Аллоҳ унга берган ҳар қандай синволарда сабрлик бўлиши ва Аллоҳдан бу синовларни оқибатини чиройлик қилиб беришини сўраб дуода бўлиши вожиб бўлади.
|
Агар инсон ҳаёти атроф муҳит бузилиши сабаб унга фитналар ва ҳақдан бузилиш таҳдидлари бўлса, иложсиз қолса унда юқоридаги ҳадисда келган дуони қилиши мақсадга муофиқ бўлади.
Присоединяйтесь к ОК, чтобы подписаться на группу и комментировать публикации.
Нет комментариев